reklama

Ako pomali a okľukou s Toskánska do Bratislavy.

Toskánsko sme si užili. Najprv daždivé, potom slnečné a teplé.Pekné rána,prechádzky po pláži,návštevy usadlostí,ochutnávky domácich produktov a súkromný jazykový kurz taliančiny.Už hovorím taliansky,aspoň si to myslím.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Rozlúčili sme sa so susedmi na pláži a už len arivederči Toskánsko.Naspäť nepôjdeme na Florenciu a cez Pyreneje na Benátky,ale ideme po pobreží hore na Livorno.V Livorne sme zastavili a prezreli skalnaté pobrežie a hlboko dole malé pláže s ťažkým prístupom po vytesaných chodníkoch.Niekde boli aj výťahy na pláž dole pod hotelmi.Bolo ráno a tak tam bolo ešte málo ľudí.Nádherné mesto a prekrásny výhľad na more.Cesta je ďaleká a preto ideme na Pisu.Tam sme sa zdržali,lebo som chcel pomôcť vyrovnať šikmú vežu čo postavili Taliani asi po veľkom fláme.Snažil som sa ,ale nič som navyrovnal.Bolo tam už tisíce ľudí čo sa snažili, tak sme zamierili hore na sever smer Modena.Čakala nás úrodná pádská nížina s množstvom kukurice ,melónov a zeleniny.Prestávka pri bazéne plného chladených melónov padla vhod.Žiadny luxus,len stôl s igelitovým obrusom melóny,nože,vidličky a utierky.Za chvíľu sme zlikvidovali asi 3 melóny a nosili ďalšie.Potom sa striedali polia,lúky,dediny,mestečká.Prestávky boli častejšie,lebo tri deti stále niečo chceli a tak sme odpočívali,pojedli a na lúke narovnaly naše údy. Cesta do Verony trvala až do večera. Do Verony sme sa dostali do stredu mesta už za tmy.Nikde skoro žiadny život.Mesto ako vymreté.Zaparkovali sme a peši sme išli niekam, odkiaľ dunel nejaký spev a hudba.Už som tušil a spomenul som si čo nás asi čaká.Na námestí bolo tisíce ľudí.Uprostred aréna-koloseum a tam práve hrali operu "Aida" .Cez pletivom oplotené okna na koloseu bolo vidieť,ako sa tam obliekajú komparzisti,zboristi a sólisti,ktorí postupne prechádzali cez javisko.Niekedy vodili aj ovce a dobytok a mali odohraté.Tam asi účinkovali aj obyvatelia okolitých obcí a občania mesta.Pri zborových spevoch spievali aj diváci,čašníci aj policajti na koňoch.Úžasná atmosféra ,ale treba ísť preč ,pokiaľ sa tá masa ľudí nezačne rozchádzať.Chceli sme spať v kempe pri Lago di Garda, ale tam nás už nepustili,lebo v noci do kempu už autá nesmú.Prespali sme v aute a ja s jedným synom pod kataramanom na brehu v spacáku pod plachtou.Celý deň sme si užívali kúpanie v jazere.Nádherné obrovské jazero ! Vyplávali plachetničky asi 30. Hore vysoko nad bralami sedliak oral pole traktorom -kaskadér..Potom sme ešte raz prespali v taliansko-rakúskom Tirolsku.Tam zase bola ohromná búrka,stan sme mali postavený,ale dlho do noci a skoro do rána sme sedeli v zakrytom prístrešku reštaurácie.Boli sme ešte v Taliansku,ale dedo Tirolák sa so mnou bavil nemecky.Ešte v noci sme sa nasťahovali do veľkého stanu a spali až do neskorého rána.Čerstvý,suchý,napapaný sme vyrazili cez Brenner do Insbrucku a potom smer Mnichov,Salzburg cez Viedeň do Bratislavy.Bola to veľmi lekná a dlhá cesta s Toskánska do Bratislavy.Najazdil som asi 1200 km.Možno mňa tam ešte raz niekto dovezie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Robert Škerko

Robert Škerko

Robert Škerko

Bloger 
  • Počet článkov:  25
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Údajne som veselý, optimistický dedko.Na dôchodku som už dlhší čas,ale ako dôchodca sa cítim až teraz,keď som už naozaj prestal pracovať.Moja láska k prírode,turistike,či už pešej či motorizovanej vypĺňala môj volný čas.Rád hubárčim. Snažím sa aj fotografovať a potom rád tieto fotografie komentujem. Snažím sa zážitky z ciest a zo života vyrozprávať, ale skúsim niečo napísať a za prípadné chyby sa ospravedlňujem. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu