reklama

Ako opera SND išla na manévre !

Môj otec bol členom opery SND asi 30 rokov a tak som bol veľmi často za nim v divadle a rád.Až do doby čo mi spadla stolička na káble a zhaslo svetlo v divadle som sa mohol pohybovať za kulisami,alebo pri osvetlovačoch.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Bolo to asi v auguste alebo na začiatku septembra v roku 1955 keď mi otec povedal,že celé divadlo pôjde vlakom do Plešivca a odtiaľ na Oremláz/Oremov Laz/za vojakmi do vojenského priestoru kde budú mať predstavenia.Technici divadla nabalili rekvizity,kulisy,kostímy noty a hudobné nástroje a ďalšie potrebné veci a naplnili do aut alebo do vagónov.To všetko odišlo skôr a herci ,balet orchester a ostatný vedúci a pomocný personál išiel vlakom.Tam sa viezli aj nejaký šéfovia a rodinný príslušníci.Tam som sa s otcom viezol aj ja a iné deti čo tiež účinkovali .Nakoľko sa mala hrať predaná nevesta tam hrajú aj deti .Mal som zo zájazdu aj zážitok,lebo mňa zobral na lokomotívu rušňovodič a musel som kuričovi podávať drevo a mohol som si v zatáčkach zapískať .To sa jazdilo ešte parou a tak som bol aj pekne špinavý.Cesta tam trvala dosť dlho a potom nás ešte prevážali do vojenského tábora kde boli stany,šatne a veľký amfiteáter.Bolo tam veľmi veľa vojakov čo tam boli na manévroch.Jedli sme z poľnej kuchyne z ešusov.Kde sme spali si už nepamätám,ale asi vo vlaku v ktorom boli aj spacie vozne a vozne prevej triedy.Budova opery je veľká a vojde tam veľa obecenstva,ale v tom amfiteátri bolo ľudí a vojska ako na prvého mája.Záverečný spev sólistov a zboru" Proč bychom se netešili když nám pán Búh zdravi da,zdravi da.."spievalo obecenstvo a celé vojsko.Tam som skákal a spieval aj ja.Zadarmo ,vlastne za guláš.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Robert Škerko

Robert Škerko

Robert Škerko

Bloger 
  • Počet článkov:  25
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Údajne som veselý, optimistický dedko.Na dôchodku som už dlhší čas,ale ako dôchodca sa cítim až teraz,keď som už naozaj prestal pracovať.Moja láska k prírode,turistike,či už pešej či motorizovanej vypĺňala môj volný čas.Rád hubárčim. Snažím sa aj fotografovať a potom rád tieto fotografie komentujem. Snažím sa zážitky z ciest a zo života vyrozprávať, ale skúsim niečo napísať a za prípadné chyby sa ospravedlňujem. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu