reklama

Budem mať zase epesrades narodeniny.

Moja mama ,keď chcela niečo výnimočné,vzácne možno aj luxusné označiť povedala ,že je to epesrádes.Teraz už viem,čo to slovo znamená a kde sa používa.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Ja som toto slovo zámerné použil ,ako slovo cudzie z dôvodu neobyčajnej mojej dovolenky a oslavy mojich narodenín.Začalo to tak,že sme plánovali dostať sa z nadmorskej výšky 152 metrov na výšku 0 -nula k moru na ostrov Cres, do mesta Cres.Mal som to vysnívané už dávno a naladil mňa na to môj najstarší kamarát a jeho syn,ktorí tam už boli.Predstavoval som si ostrov na ktorom si môžem od rána robiť čo budem chcieť.Budem ráno o 4,00 chodiť z rybármi za fľašku na ryby a o 08,00 ich už budeme vykladať v prístave,alebo aj predávať.Budem sa túlať po pobreží a debatovať z obyvateľmi.Plány som mal,ale deti a manželka ich hneď zmenili.Tatko ty máš práve na dovolenke 75 rokov a tentokrát nebudeš šoferovať,ale pekne sa odvezieš.No celkom som nebol spokojný,lebo sa rozhodli, že mňa od šoferovania odstavia.Bisťu bohu mňa, čo šoferujem už 57 rokov !! Argumenty nepomohli ešte aj klebetili,že vraj za volantom chrápem a tak šoferujem.Nuž a naraz som sedel v mikrobuse vzadu,aby som nakafral do synového šoferovania..Najprv som sa dozvedel,že na miesto prídeme za 6 hodín a 28 minút.To syn zistil podľa navigátora a GPS.Pekné,pomyslel som si a po tabletke pokúsil som si pospať.Tí ,čo ste boli tento rok pri mori už tušíte,že to tak nemohlo byť.Tie šory,zácpy, nadávky a mrmlanie.To behanie poza ploty a zábrany na malú i veľkú,to státie pred wc na čerpačkách nám priniesol čas jazdy aj na 12 hodín a niekoľko minút.Pekné,povedal som si a hodil do seba aj dve piva.To som pred tým nemohol !Nakoniec sme prekonali tú nadmorskú výšku 152 metrov a konečne sa ubytovali na Crese.Na ryby som nešiel,lebo rybári už obedovali ,keď som vstával z postele.Túlanie po pobreží bolo,kúpanie tiež a grilovanie pitie a hulákanie a gratulácie až dlho do noci.Takto sme tam všetci aj tí asi desiatí, čo za nami prišli prežívali celú dovolenku.Prvý krát bez volantu,ale zo všetkým čo sa zažiadalo. Bolo aj pivečko,vínečko,jahňacinka. Boli aj výlety po ostrove po starých kláštoroch a prístavoch.Všetko bolo epesrádes,ako hovorila moja mama.Chcel by som tam osláviť aj moje 76 narodeniny.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Robert Škerko

Robert Škerko

Robert Škerko

Bloger 
  • Počet článkov:  25
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Údajne som veselý, optimistický dedko.Na dôchodku som už dlhší čas,ale ako dôchodca sa cítim až teraz,keď som už naozaj prestal pracovať.Moja láska k prírode,turistike,či už pešej či motorizovanej vypĺňala môj volný čas.Rád hubárčim. Snažím sa aj fotografovať a potom rád tieto fotografie komentujem. Snažím sa zážitky z ciest a zo života vyrozprávať, ale skúsim niečo napísať a za prípadné chyby sa ospravedlňujem. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu