reklama

Ako sa kazila oceľ.

Podobnosť názvu klasiky povinnej literatúry je v ťažkej práci pri výrobe ocele a ľahkého ničenia výrobkov  z nej.Značná časť ocele sa zničí na cestách pri strete proti sebe jazdiacich automobilov.Čím väčšie ,tým viac ocele.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Skoro denne sledujem správy o tomto ničení ocele a bohužiaľ aj o nešťastiach,ktoré pri tom vznikajú.Sú to vážne a smutné udalosti.Štatistika o tom je presná a stále sa o tom hovorí.Ja len tak spomeniem,že určite je tam aj priveľká rýchlosť moderných automobilov.Som už starší človek a preto môžem povedať,že pri mojich najstarších autách rýchlosť 80-90 km.bola primeraná,spôsobovala radosť z jazdy a celkom slušnú bezpečnosť.Teraz jazdím rýchlejšie,ale ak môžem ,tak si jazdu užívam.Aj keď sa už niečo stalo,nebolo to také strašné a tak často.Aj mne sa občas kazila oceľ pre narazený disk,či nabúraný blatník alebo nárazník.Odpadávali výfuky,lámali sa poloosi,kardany a dokonca vypadávali motory.Mohol by som spomenúť desiatky dielov ktoré išli do šrotu.Teraz,ale lietajú motory,kolesa a skoro polovice aut na vzdialenosť niekoľko metrov a to často aj pre rýchlosť! Autá sú celé roztrieskané pri cestách okolo stromov. Niektorí chudáci veľmi často trafia práve najbližší strom.Cestári by mali okolo ciest sadiť miesto orechov a jabloní asi bambusy! Potom to je už kazenie ocele vo veľkom.Na zbytočnú rýchlosť frflem aj mojím synom.Všade sa ponáhľajú,aby im nič neušlo,aby stihli byť už za pár hodín pri mori,alebo na horách.Ja sa radšej zastavím niekde v doline či v dedine,dám si kávičku poobzerám domy,kvety a ostatné zaujimavé veci. Po ceste viem povedať čo som videl,kde som bol a koľko bolo tunelov a mostov a ešte to aj nafotím.Za volantom som už dlhé roky a asi už aj prestanem. Preto teraz keď pôjdete na sviatky jazdite opatrne, pomalšie a vráťte sa zdravý, živý a veselý! A pozor na Mikulášov !!!

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Robert Škerko

Robert Škerko

Robert Škerko

Bloger 
  • Počet článkov:  25
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Údajne som veselý, optimistický dedko.Na dôchodku som už dlhší čas,ale ako dôchodca sa cítim až teraz,keď som už naozaj prestal pracovať.Moja láska k prírode,turistike,či už pešej či motorizovanej vypĺňala môj volný čas.Rád hubárčim. Snažím sa aj fotografovať a potom rád tieto fotografie komentujem. Snažím sa zážitky z ciest a zo života vyrozprávať, ale skúsim niečo napísať a za prípadné chyby sa ospravedlňujem. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu