reklama

Ťažký pondelok .

Taký pondelok býva skoro vždy po peknom víkende.Rozhodol som sa ,že dnes t.j.13 Mája 1963 vám opíšem, čo som robil posledné tri dni a čo budem robiť na budúci týždeň.Keby som tak vedel dopredu ,čo budem robiť za 50 rokov .

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

V piatok večer sme boli celá partia na ťahu.Milan mal rezervovať miesta do Jalty,že si trošku zatancujeme.Z rezervácie nebolo nič,tak sme ako niekoľko krát požiadali slečny ,či by nás nevzali do baru.Totiž slečny mali vstup prednostný,lebo bar bol plný chalanov a dievčat bolo málo,tak sme si museli pomôcť.Potom sme slečnám poslali nejaký drink.Teraz je moderné piť Ginfíz.Citrónom navlhčený pohár ponorený do cukru a naplnený mixovaným ginom a grepovým džúsom. My sme si dali liter vína a možno aj dva.Sem chodíme častejšie a to aj pre hudbu,ktorá sa tam hraje.V Bratislavských kaviarňach, vinárňach aj baroch ešte stále znejú husle,klarinety,basy a harmoniky.Ale naši bratislavsko-prešpuráckí muzikanti už pridávajú saxafóny a gitary.Tu už znejú aj iné nástroje a hlavne melódie.Občas sa hraje aj západná hudba,ktorú počúvame na Radio rot-vajs-rot, alebo na Radio Laxemberg,alebo Slobodná Európa. Čo sa týka hudby spoliehame na Jána a Milana čo majú aj hudobné školy a hrajú na piano a harmoniku.Ja aj môj brat hrajeme na gitaru.Ja hrajem horšie,ale spievam.Teraz v roku 1963 obdivujem ešte Jozefa ....... a jeho hlas.Ale moje idoly Bing Grozby aFrenka Sinatru počuť už len v starých filmoch. V noci počúvame Muzik cu trojmen, ktorú komentujú naši utečenci z Bratislavy.Aspoň vieme ako sa ťažko žije v kapitalizme.V sobotu 11 mája 1963 sme boli dohodnutý,že pôjdeme na čunder do Borinky.Tam za dedinou pri potoku trávime naše víkendy.Nie vždy to vyjde na dve noci,lebo niektoré soboty sú pracovné.Tam nám stačí pol kila kabanosu,liter vína ,chleba a cigaretky.Aj gulášik si občas navaríme.Mávame aj návštevy čundrákov z Rače a Krasňan.Hore na lúkach majú búdy.Ich osady majú americké názvy,ale dobre hrajú na gitarách a spievajú.Z výletu resp. čundra nič nebolo a tak sme v sobotu večer zašli do baru v hoteli Dunaj.Tam už bola hudba veľmi dobrá ,ale účet vyšší ako v Jalte. V nedeľu bola vodoliečba a mamičkina polievočka.Preto je tento pondelok akýsi čudný.Ráno idem na vlak o 6.44 do Malaciek ,kde už rok chodím z Bratislavy do práce.Vo vlaku si ešte podriemem,o desiatej si dám liter plnotučného mlieka a dva karlovarské rožky a budem fit.Na obed si dám pečený bôčik,kapustu a knedle za 4.80 Kčs .Ak si kúpim cigarety,tak tých 10 Kčs bude stačiť.Mamka my z môjho platu denne vydeluje práve 10 a niekedy aj 20 Kčs.Musím šetriť,lebo na budúce pôjdeme určite do Borinky na čunder,alebo na vander.Možno už pôjdem na motorke,ktorú v pivnici opravujem.Začnú krajšie časy.Bicykel predám, budem motorista a kúpim si aj tranzistorák! Než sa ožením musím mať nejaký kapitál a majetok.Tak my držte palce!!

Robert Škerko

Robert Škerko

Bloger 
  • Počet článkov:  25
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Údajne som veselý, optimistický dedko.Na dôchodku som už dlhší čas,ale ako dôchodca sa cítim až teraz,keď som už naozaj prestal pracovať.Moja láska k prírode,turistike,či už pešej či motorizovanej vypĺňala môj volný čas.Rád hubárčim. Snažím sa aj fotografovať a potom rád tieto fotografie komentujem. Snažím sa zážitky z ciest a zo života vyrozprávať, ale skúsim niečo napísať a za prípadné chyby sa ospravedlňujem. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu