reklama

Pekná jeseň

Putovanie za krásami Slovenska,alebo oneskorené objavovanie o čom sme tušili,ale nevideli.Až teraz máme času dosť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Tento rok na Záhorí akosi nie a nie začať hubársku sezónu.Preto sme sa s priateľom dohodli ,že by sa dalo oprobovať aj niekde inde.Vybrali sme si Horehronie,veď to nie je tak ďaleko a vlak nás. odvezie.Všetko bolo zorganizované a tak som dostal súhlas aj od manželky a čakal som priateľa na stanici v Bratislave. Ten mi ale volal,že nemôže ísť,lebo sa mu pohoršilo zdravie.Manželka bola v tom ,že mám doprovod-spoločníka a tak som sa musel rozhodnúť.Pôjdem na Horehronie sám.Tak sa aj stalo.Bol so už niekde v Podbrezovej,keď manželka volal kde som a ako sa máme.Musel som s pravdou von.Idem sám a v Brezne prestupujem na vlak do Tisovca a niekde na salaši prespím.To už bolo pre manželku veľa! V Brezne sa mám v hoteli ubytovať a ona že ide za dve hodina za mnou.Protestovať som nemal nárok a tak som urobil ako mi kázala.Prešiel som si Brezno,však som tam nebol asi 30 rokov.Naposledy som tam bol na bicyklikeď som išiel do učilišťa v Podbrezovej za bratom.Nakoniec som na tom bicykli prešiel skoro okolo Slovenska.Tak som večer už sedel v Brezne na stanici a čakal manželku.Mal som veľkú radosť že prišla.Mala o mňa starosť a tak len malé výčitky som rád zniesol.Dobre sme sa vyspali a ráno pokračovali do Tisovca vlakom. Cesta do kopca motoráčikom bola pre mňa zážitkom.Prísediaci cestujúci železničiar nám celú cestu komentoval.Aké sú tu dediny,kde sú salaše,kde je najviac oviec.načo sa zbieral šafrán z lúk a odkiaľ začína zubačka o ktorej som ani netušil.No nevedel som viac vecí a preto som rád počúval jeho rozprávanie.Keď vystúpil čakal nás pohľad na ciel mojej cesty :Salaš Zbojská.Tam vlak nezastavuje,lebo stanica je pred salašom asi 2 km a preto sme išli dole kopcom až do Tisovca.V Tisovci ná čakalo prekvapenie,lebo ne stanici bola pripravená historická zubačka aj z vagonikmi, ktorá nakladala deti na odvoz na salaš.Ešte sme sa zviezli vláčikom do mesta a potom autobusom späť na salaš Zbojská.Tam sme ochutnali brindzové halušky, baraninku s kyslou kapustou a nakúpili syr z dvora.Zubačka zastavila hore pred salašom a z vláčika sa vyhrnulo aj tri triedy školákov.Ešte som stihol podebatovať zo železničiarmi čo prevádzkujú zubačku.Dozvedel som sa prečo ide za zubačkou mašina z cisternami plnými vodou.Ta že hore neni voda a dolu do Tisovca by sa bez pari nedostal,tak to hore musia doplniť.Ak budem zdravý pôjdem vykopať nádrž na vodu a napustíme ju z potôčikov.Alebo zoženieme boháča čo takú cisternu kúpi.Pozdravujem stanicu Tisovec,a všetkých na salaši Zbojská. Na jar idem zase do Brezna,ale pôjdem aj na Heľpu!!!

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Robert Škerko v Bratislave 17,11,2015

Robert Škerko

Robert Škerko

Bloger 
  • Počet článkov:  25
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Údajne som veselý, optimistický dedko.Na dôchodku som už dlhší čas,ale ako dôchodca sa cítim až teraz,keď som už naozaj prestal pracovať.Moja láska k prírode,turistike,či už pešej či motorizovanej vypĺňala môj volný čas.Rád hubárčim. Snažím sa aj fotografovať a potom rád tieto fotografie komentujem. Snažím sa zážitky z ciest a zo života vyrozprávať, ale skúsim niečo napísať a za prípadné chyby sa ospravedlňujem. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu